Boże Narodzenie i Egipt

Dzisiaj jest Wigilia i życzę wszystkim naszym czytelnikom i przyjaciołom najlepszych możliwych Świąt Bożego Narodzenia i Wspaniałego Nowego Roku, aby dla każdego z Was ten rok był – jak zwykle – lepszy od poprzedniego i gorszy od następnego.

Wczoraj, 23 grudnia, wróciłem z podróży do Egiptu. Byłem przez cały tydzień w Fayum i w Kairze, odwiedziłem miejsce naszych wykopalisk przy piramidzie mułowej w Hawarze, byłem przy Trzech Piramidach w Gizie, odbyłem szereg spotkań z osobami liczącymi się w egipskiej archeologii i mam już dość „dobre rozeznanie“ co do naszych przyszłych działań.

Chciałem Was poinformować, że wśród osób kierujących egipską Najwyższą Radą Starożytności nasze badania i możliwości wzbudzają coraz większe zainteresowanie i w związku z tym otrzymaliśmy konkretne propozycje współpracy naukowo-badawczej już nie za pośrednictwem Uniwersytetów, ale bezpośrednio z Najwyższą Radą. Jest to najlepsze, możliwe w tej sytuacji rozwiązanie zarówno jeśli chodzi o kontynuację badań w Hawarze, jak i nasze plany dotyczące badań na terenie Trzech Piramid w Gizie. Sądzę, że jesteśmy co najmniej o kilka kroków bliżej do uzyskania pozwolenia na wejście na ten teren i rozpoczęcia tam badań. Oczywiście, gdy piszę „rozpoczęcie tam badań“, mam na myśli wsparcie finansowe dla naukowców i archeologów egipskich i polskich.

W tej chwili nie mogę jeszcze podać zbyt wielu szczegółów, gdyż dopiero podpisanie umowy będzie stanowiło podstawę do stwierdzenia, że prace mogą być rozpoczęte. Na razie były to „rozmowy na wysokim szczeblu“, ale mogę śmiało stwierdzić, że jest ogromne prawdopodobieństwo, iż w sezonie 2010 nasza Fundacja będzie finansowała dwa (a być może nawet trzy) projekty badawcze w Egipcie. Jednym z nich jest oczywiście kontynuacja wykopalisk w Hawarze.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności, Hawara. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

